پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119252
مزاياي اينترنت امن، ارزان و پرسرعت در کشور/ خريد پهناي باند از چين؛ اوج فعاليت مسئولان ارتباطات!
تاریخ انتشار : 1393/07/26 09:37:41
نمایش : 1611
با توجه به اينکه مطابق آمار، حدود 95 تا 98 درصد نيازهاي واقعي مردم به سايت‌هاي داخلي مربوط مي‌شود، اينترنت نسل سوم در بستر شبکه ملي اطلاعات ارائه شود و دولت تمام توان خود را درراه اندازي اين شبکه متمرکز کند تا مردم به اينترنت پيشرفته ي امن، سريع و ارزان دسترسي پيدا کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، راه اندازي نسل سوم تلفن همراه که در کشورهاي غربي به موبايل خانواده ستيز شهرت دارد، موجي از اعتراضات را در پي داشت.

مراجع، علما، مشاورين خانواده و بسياري از متخصصان فن‌آوري هاي ارتباطي و برخي از اعضاي شوراي عالي فضاي مجازي در برابر آن موضع گيري کردند؛ به راستي اين اعتراض ها براي چيست؟ و مردم چه مي خواهند؟

يکي از مسائلي که مي توان در اين خصوص به آن اشاره کرد اين است که مردم از اينکه مجبور هستند به دليل اهمال و کم‌کاري مسئولان در تأمين ابزارهاي فرهنگي، بدون هيچ حق انتخابي از کالاهاي غير استاندارد و بزه خيز غربي استفاده کنند، ناراحت هستند، ابزارهايي که دربسياري از موارد با فرهنگ ما ناسازگار است.

همچنين علما و مراجع از اينکه ما در اين فن‌آوري ها حرفي براي گفتن نداريم ناراحت  بوده و عدم پيشرفت کشورمان در اين زمينه را غير قابل قبول مي دانند؛ البته تعدادي از روش‌ها و نرم‌افزارها به عنوان جايگزين معرفي شده که نيازمند اهتمام بيشتر مسئولين به اين امر است.

از طرف ديگر اسلام جائز نمي‌داند که مسلمانان در اين فن‌آوري‌ها پيشرفتي نداشته و به کشورهاي ديگر وابسته باشند؛ به بيان بهتر نه تنها پيشرفت در اين فناوري ها ضروري، بلکه دستيابي به آن به نوعي واجب است.

پر واضح است که اگر در اين فن آوري ها پيشرفت نکنيم مجبور خواهيم بود که از فن آوري هايي که متناسب با فرهنگ ما نيست، استفاده کنيم که اين موضوع مي تواند آسيب هاي جدي به فرهنگ ما وارد کرده و همچنين دسترسي غربي‌ها به اطلاعات شخصي در کشور ايران بيشتر مي شود.

از طرف ديگر استفاده از تکنولوژي‌هاي ديگران هميشه هزينه‌هاي زيادي را براي ما به همراه دارد که با پيگيري اين فناوري در داخل مي توان تا حد زيادي هزينه‌هاي استفاده از اينترنت را در کشور کاهش داد.

شايد بتوان به اين نکته اشاره کرد که غرور مردم از اينکه مي دانند به خاطر ضعف در توسعه فناوري تمام اطلاعات مردم و کشور در دست دشمن درجه يک ملت قرار مي گيرد، لکه دار مي گردد و اين براي جوانان و دانشگاهيان ما قابل قبول نيست که تمام حرکات، سکنات و آمار و علايق ملت ايران در منظر شيطان بزرگ يعني آمريکا باشد و اين کشور به راحتي مي تواند فعاليت هاي مردم ايران را رصد و از آنها جاسوسي کند.

نکته قابل توجه اين است که برخي کشورهاي غربي خصوصا آمريکا به وسيله اين فن آوري ها به همه چيز رسيده اند و آمريکا با استفاده از آن ابرقدرتي خود را بر جهان تثبيت مي کند؛ اما اين فن آوري ها در کشور ما در حد سرگرمي، تفريح و اسباب بازي تنزل يافته که اين موضوع بسيار ناراحت‌کننده است.

در واقع با وضعيت توسعه اينترنت در کشور ما امروز پول مي دهيم تا دشمن قسم خورده ايران، اطلاعات کشور را از ما به راحتي سرقت کند، همچنين فرهنگي را که براي آن مبارزه کرديم و صد ها هزار شهيد داده ايم را از بين ببرد؛ پول مي‌دهيم تا نهاد مقدس خانواده متزلزل شود.

در واقع ما در برابر آيندگان به خاطر کوتاهي که در مسير اينترنت ملي داشته ايم و فرهنگ خود را به دست يغماگران سپرده‌ايم مسئول خواهيم بود.

انقلاب ما انقلاب فرهنگي بود و وابستگي در فن آوريهايي که مستقيما به فرهنگ ارتباط دارند باعث وابستگي فرهنگي مي شود؛ انتظار مي‌رفت ما کما اينکه در پزشکي، نظامي، هسته‌اي و نانو و... به پيشرفت هاي خوبي رسيديم در فن آوريهايي که با فرهنگ مرتبط اند نيز پيشرفت مي کرديم و اگر تا کنون عقب ماندگي و کوتاهي هايي وجود داشته، آن را جبران کنيم نه اينکه مسير غلط گذشته را تکرار کنيم.

با توجه به موضع‌گيري نخبگان در خصوص اينترنت پرسرعت و دور شدن از فضاي اينترنت ملي، مي‌توان به اين موضوع رسيد که دشمن با عقبه دانشگاه و صنعتش به فن آوري‌هايي مانند ماهواره و ... رسيده و آن را بر ما تحميل کرده است.

دلسوزان و نخبگان مي گويند: بايد صنعت و دانشگاه ما کما اينکه به حق در خدمت وزارت دفاع و بهداشت و...بوده، بايد درخدمت وزارت ارشاد و ارتباطات نيز باشدو مسئولان کشور بايد با بکارگيري ظرفيت هاي علمي و صنعتي با توسعه ابزارها و فن آوري هاي ارتباطي و فرهنگي به مقابله با تهاجم دشمن بپردازند.

حرف نخبگان ما اين است که هيچ گاه صرفا با تشکيل جلسه در کميسيون فرهنگي مجلس و يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي برخي مسائل فرهنگي حل نمي شود؛ چرا که غالب تهاجم فرهنگي امروز به وسيله ابزارهاي جديد است و ما ناچاريم ابزارهاي فرهنگي خودمان را متناسب با نيازها و فرهنگ خودمان بسازيم.

در واقع امروز شاهد جنگ سخت افزارهاي فرهنگي هستيم و کميسيون فرهنگي بدون پشتوانه ابزارها و فن آوريهاي فرهنگي مانند فرمانده بدون تجهيزات و سلاح است.

متأسفانه امروز اوج فعاليت مسولان ما خريد پهناي باند و نسل سوم از شرکت هوآوي چين بوده و اين موضوع را معيار پيشرفت کشور در فن آوري ارتباطات قلمداد مي کنند که باعث نگراني متخصصان شده است.

اگر واردات اين گونه کالاها و خدمات، پيشرفت محسوب شود، امروز بايد عربستان پيشرفته‌ترين کشور دنيا باشد؛ در حالي که همه دنيا نحوه مديريت اقتصادي عربستان سعودي را به سخره مي گيرند.

مقام معظم رهبري درخواست ها و مطالبات زيادي مبني بر مجاهده و تلاش پيگير در رسيدن به اين فن آوريها داشته اند؛ اما همچنان اين مطالبات رهبري از سوي مسئولين مغفول مانده که اين موضوع باعث نارضايتي بسياري از مردم از عملکرد مسئولين مربوطه شده است.

يکي از اين خواسته ها راه‌اندازي شبکه ملي پيشرفته اطلاعات بود که راه اندازي آن جزء الزامات قانون پنجم توسعه بوده و همچنان محقق نشده، و اين موضوع تا حد زيادي باعث ناراحتي دغدغه مندان در عرصه فضاي مجازي شده است.

نکته جالب توجه اين است که اگرچه استفاده از فناوري هاي غربي در کشور رايج شده است و اينترنت که مصداق اصلي اين فناوري غربي است، در کشور رواج يافته؛ اما در استفاده از اين فناوري ها، حتي استاندارد هايي که در کشورهاي غربي و اروپايي رعايت مي شود، نيز ناديده گرفته شده است.

همه ما مي توانيم اينترنت پرسرعت و ارزان قيمت در کشور خودمان داشته باشيم که علاوه بر اينکه اجازه جاسوسي سرويس‌هاي غربي را نمي دهد، بسيار ايمن است.

با توجه به اينکه مطابق آمار، حدود 95 تا 98 درصد نيازهاي واقعي مردم به سايت‌هاي داخلي مربوط مي‌شود، اينترنت نسل سوم در بستر شبکه ملي اطلاعات ارائه شود و دولت تمام توان خود را درراه اندازي اين شبکه متمرکز کند تا مردم به اينترنت پيشرفته ي امن، سريع و ارزان دسترسي پيدا کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html